تابستان در راه است؛ گرما زمینه ساز بسیاری از بیماری ها، به ویژه بیماری های عفونی و تنفسی است. متخصصان معتقدند که با چند راهکار ساده می توان به حفظ سلامتی در فصل گرما کمک کرد.
کاهش آب بدن و اضافه وزن از مهمترین عوامل ضعف جسمانی هستند. محققان توصیه می کنند که با چند راهکار ساده می توان برای مقابله با فصل گرما مجهز شد. این موارد عبارتند از :
-به میزان کافی آب بنوشید
با توجه به این که 50 تا 65 درصد از وزن بدن افراد بزرگسال را آب تشکیل می دهد، آبرسانی مناسب به بدن برای حفظ انرژی و هوشیاری، ضروری است. بنابر این لازم است روزانه در حدود 8 لیوان آب بنوشید. بهترین زمان مصرف آب در بین وعده های غذایی است، بهتر است آب را جایگزین نوشیدنی های شیرین و مضر کنید؛ در نتیجه دچار چاقی ناشی از مصرف نوشابه های مملو از قند نیز نخواهید شد.
-ورزش صبحگاهی را فراموش نکنید
احتمالا ورزش صبحگاهی آخرین کاری است که مایلید به محض بیدار شدن از خواب انجام دهید! اما یکی از کارسازترین اقداماتی که می توان برای افزایش فعالیت بدنی در زندگی روزانه و حفظ سلامتی انجام داد، ورزش صبحگاهی است.
-همین حالا غذای فراوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید
غذاهای فرآوری شده و فست فود مضرترین نوع تغذیه ای است که می توانید داشته باشید. این مواد خوراکی فاقد هرگونه مواد مغذی و سرشار از قند و روغن هستند و یک تهدید جدی برای سلامتی محسوب می شوند.
-برای خواب بهتر، تمرین یوگا را آغاز کنید
زندگی امروزی با استرس های دائمی گره خورده است. برای رهایی از این استرس ها و فشارهای روحی، تمرین یوگا را آغاز کنید تا با آرامش بیشتری به رختخواب بروید.
-از مواد غذایی حاوی فیبر و آنتی اکسیدان بیشتر استفاده کنید.
-سرگرمی های خود را افزایش دهید و سعی کنید به هر روش ممکن از استرس دوری کنید
-با افراد شاد معاشرت کنید.
-مراقب پوست خود باشید و از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید.
-با عینک آفتابی از چشمان خود مراقبت کنید، اشعه ماورای بنفش علاوه بر ایجاد چروک اطراف چشم، سبب بروز آب مروارید می شود.